Program Aktywny samorząd AS Obszar E

Dofinansowanie ze środków PFRON w ramach programu„Aktywny samorząd” w 2025 roku Moduł I, Obszar E.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach informuje o zmianach dotyczących realizacji programu „Aktywny samorząd”.

Na mocy uchwały nr 40/2025 Zarządu PFRON z dnia 7 maja 2025 roku, zmieniającej dokument: Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu „Aktywny samorząd” w 2025 roku, wniosek o dofinansowanie w ramach Obszaru E programu będą mogli złożyć także nowi odbiorcy pomocy, korzystający w warunkach domowych z jednego ze świadczeń:

  • hospicjum domowego,
  • opieki paliatywnej,
  • pielęgniarskiej opieki długoterminowej,
  • na podstawie zalecenia lekarza specjalisty.

Dotychczasowi adresaci wsparcia, tj. korzystający w warunkach domowych ze świadczenia:

  • zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie,
  • zespołu długoterminowej opieki domowej dla dzieci wentylowanych mechanicznie,
  • poradni/ ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem

zachowują możliwość złożenia wniosku.

Jeśli wnioskodawca korzysta z ww. świadczeń, wniosek można będzie złożyć również wtedy, gdy osoba z niepełnosprawnością korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora wypożyczonego lub zakupionego ze środków własnych.

Wnioski można składać do dnia 31 grudnia 2025 roku.

Adresaci wsparcia – osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, które korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora albo obu tych urządzeń w ramach świadczenia udzielanego przez jeden z ww. ośrodków.

Kwota dofinansowania100 zł miesięcznie, w formie refundacji poniesionych kosztów opłaty za energię elektryczną, w związku z użytkowaniem koncentratora tlenu lub respiratora. Okres objęty refundacją kosztów, w ramach jednego wniosku, nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dofinansowanie,
  • zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczenia w warunkach domowych,
  • orzeczenie o niepełnosprawności – swoje lub dziecka, jeśli sprawa dotyczy dziecka,
  • akt urodzenia dziecka – jeśli sprawa dotyczy dziecka,
  • dokument stanowiący opiekę prawną – jeśli sprawa dotyczy osoby pod opieką prawną,
  • pełnomocnictwo – jeśli osoba niepełnosprawna występuje przez pełnomocnika.

Rekomenduje się składanie wniosków w formie elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW)

W celu złożenia dokumentów w systemie elektronicznym przez platformę internetową SOW należy posiadać Profil Zaufany lub certyfikowany podpis elektroniczny.

Aby uzyskać instrukcję utworzenia Profilu Zaufanego należy odwiedzić stronę

https://www.gov.pl/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet
lub zapoznać się z ofertą banku, w którym posiadają Państwo rachunki.

Wnioski w formie papierowej można złożyć w siedzibie tutejszej jednostki w budynku Starostwa Powiatowego w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 40, pokój nr 4.

Szczegółowe informacje można uzyskać

na stronie internetowej PFRON: www.pfron.org.pl 

oraz w osobiście tut. Jednostce lub pod nr tel. 25 644-81-72 wew. 224.